Skip to content

Bonsaimannen 盆栽男

Bloggen om mannen som skulle lære seg Bonsai-kunsten.

Menu
  • Hjem
  • Om bonsaimannen
Menu

Ferietid

Posted on 8. juli 2023 by Admin

Nå drar bonsaiene på ferie.

Zelkovaen og ligusteren dro i dag på ferie til «barnevakten» i sentrum. Så ikke veldig langt av gårde, men langt nok til at jeg allerede merker savnet. Det er liksom noe som mangler ved stuevinduet. Men ikke for det. Jeg er ganske så trygg på at de er i de beste hender. Der skal de to trives helt til neste helg. Det blir spennende!

Så i dag fikk zelkovaen sommerkroppen (autokorrektur… sommerklippen er det riktige ordet). Ligusteren sparer fortsatt i lengden, i et ørlite håp om blomstring. Jeg er dog litt redd for at blomstringen skjer i påfølgende uke. Men barnevakten lovte å ta bilder, om det skjer.

Ørkenrosen fikk være hjemme. Den vil bli plassert i minidrivhuset, sånn at den ikke tørker ut så fort. Ellers får vi håpe at resten av de grønne vekstene her hjemme holder stand en ukes tid alene.

Utetrærne klarer seg også fint, de lever tross alt under trøndersk sommerhimmel. Og vi vet jo hvordan det er…

En liten notis; De greinene jeg skulle teste ut i vann, gikk plutselig en dag i søpla. Sånn går det når andre (les: kona) blander seg i eksperimentene mine. Det har hun for så vidt gjort tidligere også. Det står det litt om i et tidligere innlegg.

Men jeg prøver på nytt. Nye greiner er på plass. Vi får se om de overlever en ukes tid uten påfyll.

Nå blir jeg borte fra bloggen fram til neste helg.

Inntil da, god sommer!

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

© 2026 Bonsaimannen 盆栽男 | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme